Branding
Some
Instagram

Houses of Hoas - Hoasin asuinalueiden uudelleenbrändäys

Kirjoittanut
Sami Sillman
Julkaistu
17.9.2024

Videoversiot

Puhelin
Televisio
Voin kertoa, että kamppis toimi kaikilta kanteilta ihan todella erinomaisesti!

Saara Saksanen

Viestintäpäällikkö

Projektin tavoite

Miten markkinoida opiskelijoille Helsingin kantakaupungin ulkopuolisia asuinalueta houkuttelevasti? Miten rikotaan asuinalueiden jo muodostuneita identiteettejä mielenkiintoa herättävällä tavalla? Suunnittelimme Hoasille markkinoinnillisen konseptin, jossa asuinalueet viedään Hoasin fantastiseen valtakuntaan.

Hoasin valtakunta

Luomustudio kehitti luovan ja erottuvan konseptin, "Houses of Hoas", joka leikkii fantasiahahmoilla ja narratiiveilla yhdistettynä oikeisiin asuinalueisiin. Me yksinkertaisesti käsikirjoitimme yhdessä valitsemillemme asuinalueille uuden identiteetin osana Hoasin valtakuntaa, ja suunnittelimme kevyet hahmoihin keskittyvät teaserit kulloisestakin asuinalueesta. Asuinalueiden esitteleminen konseptin kautta sidottiin aina yhteen tai kahteen päähahmoon, joiden ulkomuoto ja kehonkieli toimi keinonamme halutun alueellisen identifioinnin rakentamisessa. Esimerkiksi vierellä näkyvä noitahahmo yhdessä hoivaamansa linnun kanssa loi tarinamme ilmeen Malminkartanolle (The House of Malminkartano). Videoilla kuullaan lisäksi ääninäyttelijä Scott Tunnixin tulkitsemana fantasialorea tihkuva sanallistus asuinalueen identiteetistä. Kokonaisuus synnyttää illuusion jostain isommasta, mitä muuta tämä tarina kertoo? Miltä minun asuinalueeni näyttäisi Hoasin valtakunnassa?

Kanavissa keskityttiin erityisesti pystymuotoon

Videot on suunniteltu pääosin Instagram-mainontaan ja TikTokiin. Videoista toteutettiin kuitenkin samalla erilaisia kuvasuhdeversiot vaaka-, neliö-, ja pystymuotoon eri someihin ja Hoasin verkkosivuille. Tässä yhteydessä olemme esitelleet esimerkkinä tekstitetyt pystyversiot, joita käytetty Instagramissa ja TikTokissa, jotka toimivat kampanjan pääkanavina. Videoista otettiin lisäksi still-kuvia kampanjan käyttöön muuhun viestintään.

Lähes kuusi miljoonaa katselukertaa ja huippupositiivinen vastaanotto

Kampanja sai huomattavan määrän huomiota, keräten lyhyessä ajassa lähes 6 miljoonaa impressiota. Mutta mikä tärkeintä, se muutti opiskelijoiden asenteita ja rohkaisi heitä harkitsemaan asumista eri alueilla. Emme ainoastaan tuottaneet huomiota herättävää sisältöä, vaan onnistuimme yhdessä Hoasin kanssa myös muuttamaan kohderyhmän toimintaa ja ajattelua.

”Voin kertoa, että kamppis toimi kaikilta kanteilta ihan todella erinomaisesti!” Saara Saksanen, Hoas

Menestyksen ja vaikuttavuuden myötä Hoas on ollut erittäin tyytyväinen kampanjaan. Konseptimme sai myös lisäkipinää Hoasin viestinnässä ja juttu aiheesta päätyi myös Hesariin asti.

Tavoitteenamme on mitattava vaikuttavuus luovuuden keinoin

Olipa markkinoinnillinen haaste mikä tahansa, Luomustudiolla on kyky luoda siihen tavoitteellinen ja vaikuttava konsepti. Vain silloin kun konsepti, sen tavoitteet ja toteutuksen hinta kohtaavat, voidaan päästä yhteistyöhön, joka katsoo pitkälle horisonttiin. Me Luomustudiolla olemme erikoistuneet ymmärtämään, ja tarvittaessa kaivamaan esille, asiakkaamme perimmäisen markkinoinnillisen tavoitteen, ja olemaan se villisti ideoiva asiantuntijakumppani, joka kykenee luomaan vastineen määriteltyyn tarpeeseen. Edellä kuvattu kiteytyy missioksemme: Autamme asiakkaitamme vaikuttamaan.

“Toiminta ja jälki on aina ammattimaista, mutta luovista ideoista ei ole koskaan puute ja intohimo hommiin välittyy selkeästi. Hyviä tyyppejä ja priimaa jälkeä!” Saara Saksanen, Hoas

Mikä on teidän markkinoinnin kipukohta?

Kuten tässä referenssiesittelyssä, yhteistyö on usein hyvä aloittaa käymällä yhdessä läpi, mikä on se asia, jota haluamme muuttaa. Mitä haluamme, että tapahtuisi? Millaisia ajatuksia tai millaista toimintaa haluamme saada aikaiseksi?

Olipa vastaukset edellisiin kysymyksiin selkeitä tai vielä hiukan jäsentymättömiä, keskustelu aiheesta on harvoin ajanhukkaa. Koska olet lukenut tänne asti uskallamme ehdottaa, että täytät allaolevan yhteydenottolomakkeen ja jutellaan yhdessä juuri teidän tilanteesta.

Valokuvia

No items found.

Kaikki videoversiot

Jutellaan ihmeessä lisää!

Tietosuojaseloste
Viestisi lähti matkaan mallikkaasti! Vastaamme siihen mahdollisimman pikaisesti.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Voit myös tietysti soittaa, laittaa viestiä, täyttää yhteydenottolomakkeen tai pistäytyä kahville toimistollemme Helsingin Kaapelitehtaalla!

Samin allekirjoitus
Sami Sillman
Ideointi, konseptointi
Sami Sillman Videotuotanto